lördag 11 maj 2013

Två nyupptäckta bok-appar

Surfade återigen runt på Appstore på jakt efter bra (och gratis) bokappar och hittade dessa två:

My Library - Är ditt lokala bibliotek medlem i My Library ska du absolut ladda ner den här appen! Här kan man hålla koll på sina lån, reservera böcker, recensiera det man har läst osv. Toppen! Sök på: Axiell My Library

Goodreads - Bok-communityn jag tills nyligen glömt bort, men som jag är superglad att jag hittade tillbaka till! Rolig app (Goodreads finns såklart även på nätet) som bla låter dig skapa (och hålla ordning på) din egen bokhylla, visar dina vänners aktiviteter och faktiskt ger relevanta lästips! Sök på: Goodreads

Slutligen så blev jag alldeles varm i hjärtat när jag såg att en av mina barnboksfavoriter numera finns som app; Tove Janssons Vad hände sen? Om jag inte haft boken i fysisk form hade jag köpt den direkt!

Har du några favoritappar när det kommer till böcker och läsande? Dela gärna med dig i kommentarsfältet! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar